Solen skinner fra en klar, blå himmel, og forårsvarmen har lagt sig over markedspladsen på Dølle fredag eftermiddag.
Men ude foran et af teltene hænger et skilt med teksten "Æbleskiver".
Det er Døllefjelde-Musse Idrætsforening forældreforening, der har et telt, hvor de sælger æbleskiver - og det har de faktisk haft i årevis. Men hvem køber æbleskiver i maj måned - mere end et halvt år før jul?
- Det er der mange, der gør. Vi har både stamkunder og folk, der lige kommer forbi for første gang. Nogle har det som en tradition, at de skal ind og have æbleskiver, når de er på Dølle.
- Sidste år og forrige år, hvor det ikke var så godt vejr, havde vi allerede udsolgt om lørdagen, så der måtte vi finde på noget andet at sælge resten af tiden, fortæller Mette Ludvigsen, der er kasserer i DMI's Forældreforening.
Derfor har forældreforeningen også garderet sig ved at købe ekstra æbleskiver i år.
- Problemet, hvis man løber tør på denne årstid, er jo, at man ikke lige kan køre i supermarkedet og købe nogle flere. Så skal man helt ind til centrallagrene. Men hvis vi får for mange i år, så bruger vi resten senere, siger hun.
Indtægten fra salget af æbleskiver, æblekage og andet bagværk, som forældreforeningen sælger i deres to telte på Dølle, går i sidste ende til boldklubbens ungdomsafdeling.
- Vi tjener penge til, at ungerne kan komme gratis til stævner og til andre aktiviteter. Indtægten fra markedet udgør det meste af vores indtjening, og ungerne og deres forældre hjælper selv til her, så vi hygger os med det, fortæller hun.
Ifølge Mette Ludvigsen kan forældreforeningen nå at tjene cirka 40.000-50.000 kroner i løbet af Dølle-markedet.
Video herunder: Gobs åbner Dølle.